2017. október 22., vasárnap

Itatós madárles - októberi látogatók

Vártam már ezt az időszakot madáretetés szempontjából. A les nyáron "téli álmot" alszik, vagyis a tollas barátok teljesen elszoknak tőle. Most már, hogy teszünk bele ismét szotyit, cinkegolyót, diót - szép lassan kezdenek visszatérni. Ezen a szombaton tartotta magát még a vénasszonyok nyara pár nap erejéig. Ki is mentem kihasználva az alkalmat, bízva abban, hogy a régi kedvenceimet ismét láthatom. Nem okozott csalódást, sőt számomra egy új faj is megjelent...

Széncinege fürdik
Harkály érkezett az egyik fára
Itt kisebb a vízszint, talán biztonságosabb lesz...
Meggyvágó érkezett
Szigorú tekintettel nézett lefelé
Széncinege érkezett a teavajhoz
Meggyvágó ismerkedett a vízzel...

Szomjas is volt...
Figyelték, hol nem mély a víz....

És beindult a pancsi-pancsi :-)
Közben okosan figyelt...
Csuszka szemlélődött

Meggyvágó gondolta, itt tuti nem zavarja a macska...
Csuszka-póz

Széncinege örült a wellnessnek :-)
Ő is cuki volt
Egy új faj: csilpcsalpfüzike érkezett a leshez. Legalábbis nekem újdonság volt. Aranyos volt, ahogy ismerkedett a körülményekkel, messziről nézte a vizet...

A víz tetszett meg neki elsőnek
A beülő ágról is szemlélődött
Elsőre nem tudtam, melyik fajhoz tartozik
 

A szél is fújt, de rendesen...
 

Bemerjek menni ?
Igen, jó lesz...
Félénken nézelődött...
Szemmel láthatóan ismerkedett a hellyel...
 

Szép vagyok a tükörben?
 Ahogy jött el is röppent... De pörgés azért volt tovább :-)

Meggyvágó portré
Barátcinege érkezett...
Szajkó először a hangjával jelezte, hogy jön
Ő most egy darabig hűséges látogató lesz....
Mezei veréb kacsintott rám...
De a kaja jobban tetszett neki...

Hogy is van a dal? Szép a szeme...
Szarka érkezett és messzire is ment...
Meggyvágó érkezett. Nem gondoltam, hogy fürdés lesz belőle :-)

Örültem a meggyvágónak, hogy már most jön...
Gyanakodva figyelt, mi történik
Neki is örültem, hogy sokat jön...
És a meggyvágó úgy döntött, fürdik...

Szemmel láthatóan okés volt neki is...
Jó dolog egy kis pancsolás :-)
Jópofa az ilyen fürdőzés :-)
Cuki 1
Cuki 2
Szajkó tükörkép
Türelmesen várta a sorát

Ő meg utána...
Szárnypróba
Ennek a kékcinegének is nagyon örültem :-)
Ezen a napon elégedetten zártam be a leskunyhó ajtaját akkor , amikor már a durva fények kezdtek megjelenni.
Igazi pörgés volt - jött csuszka, meggyvágó, szajkó, barátcinege, harkály, csilpcsalpfüzike, mezei veréb - a múltkori egy szem örvös galamb után nem is rossz. Ahogy jön a hideg, egyre több vendégben bízom...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése