2017. november 20., hétfő

A süvöltők napja

Már nagyon rég nem voltam kint az itatós madárlesben, épp ideje volt, hogy megnézzem mi a helyzet. Az utóbbi hetekben mindig esős időt ígértek akkora, amikor pont meg akartam nézni kedvenceimet. Most végre felhős, napos időt jósoltak délelőttre, ami be is jött. Bíztam benne, hogy lesz forgalom, hiszen egyre hidegebbek a reggelek, most négy fok volt hajnalban, amikor elindultam.
Pár hete hallottam már a Fiumei temetőben süvöltőket, reménykedtem hogy itt is megjelennek végre. Hát szerencsém volt :-) Raktam ki most is rengeteg madár kaját, jöttek is rendesen, mint akik teljesen megvannak "kergülve", vagy éppen ki mit tud versenyt rendeztek, vagyis aki tud, az viszi is a kaját, de azonnal. 
Láttam aznap süvöltőket, mezei verebet, széncinegéket százszámra, meggyvágót, csuszkát, harkályt, szajkót, barátcinegét a teljesség igénye nélkül. Nem vagyok profi fotós és a képek sem a like halmoknak készültek, és nem is fotópályázatra lettek beküldve, vagy éppen bárkinek megfelelni akarnának. 
A lényeg, hogy örömöm lelem bennük és remélem a kedves Olvasók is hasonlóképp vannak velük :-)
A bejegyzés végén egy mini videón látható a madárforgalom "élőben" is :-)


Süvöltő tojó a lesnél!
Kíváncsiskodva érkezett...
Mezei veréb kajabörzét tartott
Széncinegék veszekedtek a cinkegolyón
Meggyvágó érkezett
Csuszka balra
Csuszka jobbra...
Barátcinege kereste a kajáját...
Meg is találta :-)
Süvöltő kíváncsiskodott, mi ez itt?
Tudom, alulról nem jó madarat fotózni... De ez megmaradt!
Harkály rácuppant az etetőre
Meggyvágó nézte magát a víztükörben
Igazi szomjoltó
Barátcinege az én barátom...
Süvöltő hím, de meseszép madár...
Gyönyörű színek
Olyan szigorú, mint egy keresztapa... ööö, keresztanya :-)
És ő is szereti a vizet...
Szomjoltás felsőfokon
Szigorú tekintet
Süvöltő portré
Gyönyörű!
Kék cinege meg kíváncsiskodik
Barátcinege és széncinege beszélgetnek: Ugye milyen finom kaja van itt?
Kék hercegnő most vizesen
Jó dolog a pancsolás!
És a legszebb fotómodell
És az elmaradhatatlan szajkó

Fantasztikus volt ez a vasárnap délelőtt. Csak úgy kapkodtam a fejem. Valamit érezhettek, mert rengetegen voltak. Talán a tél van nagyon közel? Vagy rájuk is hat a front? A süvöltőknek örültem, mert tavaly nem sikerült lencsevégre kapni őket. Remélem visszatérnek még...

Egy kis bemutató a napi forgalomból 
(amatőr, kézből készült felvétel):



6 megjegyzés: